kreeften, quads en kitesurfers - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Fleur en iris - WaarBenJij.nu kreeften, quads en kitesurfers - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Fleur en iris - WaarBenJij.nu

kreeften, quads en kitesurfers

Blijf op de hoogte en volg Fleur en iris

23 Februari 2013 | Vietnam, Mui Ne

Er is weer een hoop gebeurd en veel veranderd sinds onze laatste blogpost. Het eerste hoofdstukje was het strandplaatsje Mui Ne, HET kitesurfoord van Vietnam. Hier hebben we de spirit van het backpacken goed te pakken gekregen! Veel backpackers en kiters bij elkaar zorgde voor een gezellige boel. Er waren ook veel Nedelanders waar we mee optrokken. Tijdens ons verblijf in Mui Ne was het TET, oftewel chinees nieuwjaar. Het is 5 dagen lang een groot feest in het land en alles ligt dan ook plat. De eerste avond van TET hebben we met een paar mensen het nieuwe jaar ingeluidt. Dit was tevens een avond vol nieuwe ervaringen. Ten eerste hebben we met z`n drieën een kreeft van 2,3 kilo gegeten. Daarna voor het eerst achter op een motor gezeten, wat echt geweldig was, en als laatste natuurlijk chinees nieuwjaar. Dit vieren ze met trommels (waar je naar de 3de dag helemaal gek van wordt) en drakenkostuums. Ze gaan elk barretje en restaurantje bijlangs, heel mooi hoe dat allemaal gemaakt is.

In Mui Ne zijn we lekker tot rust gekomen, veel op het strand geweest. Een dag hebben we scootertjes gehuurd en zijn we op pad gegaan richting de witte zandduinen. Hier waren we op het idee gekomen om een quad te huren om over de duinen te racen, want lopen in de volle zon was veel te warm. Alleen na een paar minuten kwamen we er achter dat onze quads geen vierwielaandrijving hadden. Nou ik kan je nu uit ervaring vertellen dat werkt NIET. Duinafwaarts ging het nog net, maar opwaards zaten we om de paar meter vast. Dat was op den duur echt niet grappig meer want je de hele tijd moeten uitgraven in die hitte is niet te doen. Ook heeft Iris zich aan de uitlaat van een quad verbrand met een poging van uitgraven. Niet een heel groot succes dus maar achteraf kunnen we er hard om lachen.

In Mui Ne ligt ook het weeshuis van de oom van Fleur, waar we natuurlijk op bezoek zijn geweest. Het is nog bezig met opstarten maar er zijn al 3 kindertjes, super schattig.

Inmiddels zijn Fleurs ouders en hun vrienden aangekomen in Vietnam. Zij zijn hier ook om het weeshuis van Fleurs oom te bezoeken. Met hun hebben we nog een keer de Mekong delta gedaan. We hebben als echte Nederlanders lekker gefietst, door rijstvelden, fruitplantages, en locale buurten.

Daarna zijn we naar de Cu Chi tunnels gegaan, de ondergrondse tunnels waar de Vietnamezen in hebben gewoond tijdens de oorlog. Enorm smalle tunnels zijn het, je moet zeker geen claustrofobie hebben wil je er doorheen kruipen. We kregen bij de tunnels ook nog de gelegenheid om met geweren die ze in de oorlog gebruikten te schieten, en van die gelegenheid hebben we zeker gebruik gemaakt om onze vaardigheden met de AK47 uit te proberen (helaas zijn die skills nog ver te zoeken).

We zitten nu weer in Mui Ne, dit is echt een heerlijk oord, maar helaas zitten we hier met slecht nieuws. Fleur heeft het heel zwaar met haar fobie, het komt te veel naar voren in deze reis. Na veel nagedacht te hebben en veel overlegd te hebben, zijn we tot de conclusie gekomen dat het niet meer gaat werken. Fleur moet helaas richting huis, wat ze zelf eigenlijk niet wil maar wat nu wel het beste voor haar is. Iris gaat alleen verder. Dit is een nieuw en spannend hoofdstuk voor haar, maar ze gaat het met een positieve houding tegemoet. Je hoort nog van haar.

• 23 Februari 2013 - 14:06

Judith:

Hoi Fleur en Iris, Een mooi verslag van jullie belevenissen. Het klinnkt allemaal prachtig. Wat ontzettend jammer dat Fleur haar reis moet afbreken. Ik hoop wel dat je nog een paar leuke laatste dagen met elkaar kunt hebben. Veel succes voor Iris! Fleur, tot gauw!

• 23 Februari 2013 - 19:57

Carlijn:

hey meiden,
    wat een mooie verhalen en wat een pracht van het land lijkt het me. wat naar voor Fleur (en voor Iris natuurlijk ook) dat het allemaal zo anders loopt dan gepland. Ik hoop dat Fleur wat meer rust m.b.t. haar fobie thuis kan vinden en met veel blijdschap terug kan kijken op haar reis. En Iris zal Fleur altijd hebben die meekijkt met haar, vanuit het koude Nederland :) ! Zo denk ik dan maar.
    x