Een onverwacht begin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fleur en iris - WaarBenJij.nu Een onverwacht begin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fleur en iris - WaarBenJij.nu

Een onverwacht begin

Blijf op de hoogte en volg Fleur en iris

24 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Wat een heftig begin. De eerste week is niet helemaal gelopen zoals gepland. Het begon met files naar frankfurt en het niet mogen inchecken van onze bagage door visumproblemen. Alles is goedgekomen, maar het was wel een gedoe. De reis is verder goed gelopem, maar we moesten een nacht doorbrengen op het vliegveld van Qatar, wat natuurlijk niet heel veel slaap opleverde. Eenmaal aangekomen in Bangkok namen we de taxi naar ons hostel. Dat was erg goed! Zachte bedden en airconditioning! De dagen in bangkok waren heel leuk, dus die gingen snel voorbij. We hebben ons door drukke straten gemanouvreerd, de watertaxi genomen, en het hoogtepunt was de Co van Kessel biketour. We kwamen op allerlei onverwachte plekken die je normaal niet zou tegenkomen. Al fietsend door drukke straten en kleine steegjes en bijna door huizen heen kregen we een hele andere kant van bangkok te zien.

Voor Fleur was onze vermoeiende heenreis echter al het begin van een neerwaartse spiraal. Haar fobie voor overgeven speelde door haar vermoeidheid op, wat haar constant angstig en nog vermoeider maakte. En zo ging dat in cirkels, en zakte het steeds dieper, tot ze het op een gegeven moment niet meer trok. Op dat moment zaten we in Ban Phe, in een beetje een armzalig guesthouse, proberen rust te krijgen. Helaas werd het er niet beter op, die nacht moest Iris er wat uitgooien. Dit was voor Fleur natuurlijk een nachtmerrie en maakte de situatie er niet beter op. Toen zijn we vertrokken naar Koh Samet, een klein, relaxed, toeristisch eiland om tot rust te komen. We hebben scootertjes gehuurd en aan het strand gezeten, en Fleur zit inmiddels aan de kalmeeringsmiddelen wat zeer goed werkt en waar we erg blij mee zijn.

De plannen zijn door deze situatie natuurlijk helemaal door de war gegooid, backpacken gaat hem voor Fleur niet meer worden. We vliegen eerst samen naar Saigon naar Fleurs oom, en van daaruit kunnen we zien hoe verder te gaan. Daar zijn meer backpackers (op Koh Samet zitten ze niet), en kunnen we kijken wat de verdere reisopties zijn. De tijd zal het leren. We gaan in ieder geval ons best doen er het beste van te maken!

• 24 Januari 2013 - 09:59

Johan:

Oei, klinkt niet al te best, sterkte! Misschien dat jullie wel in een rustiger tempo naar meer steden kunnen? Bangkok leek te bevallen ;)

• 24 Januari 2013 - 10:34

Carlijn:

Ai ai ai meiden... wat naar om te lezen dat het af en toe met ups en downs gaat. Ik hoop dat jullie idd misschien in een rustiger tempo het oorspronkelijke plan kunnen volgen en dan op die manier meer ups dan downs ervaren. Sterke & veel succes meiden !

• 25 Januari 2013 - 12:50

Elsbeth:

Beterschap!! Kop op, je raakt er vanzelf weer aan gewend, wordt vast nog erg gaaf!
    Liefs, Elsbeth

• 27 Januari 2013 - 21:12

Judith:

Hoi Fleur,

Wat een moeilijke start. Fijn dat jullie naar Saigon kunnen. Even herstellen en de plannen opnieuw bekijken. Sterkte, succes en veel plezier, want dat komt vast wel weer!
    Liefs Judith

• 29 Januari 2013 - 13:46

Oma S:

Jullie zijn dappere meiden. Heel erg volwassen omgegaan met de tegenslagen.Chapeau en veel plezier samen. En mocht Fleur bij haar oom willen blijven, veel plezier daar en Iris heel veel succes voor jou als je alleen verder gaar for the time being. Xx

• 03 Februari 2013 - 21:33

Lisette :

jeetje, dat loopt even anders. Fijn dat jullie daar bij familie terecht kunnen en opnieuw een plan kunnen maken. Neem je tijd en ondertussen genieten van de leuke dingen.. veel liefs Lisette