baboon walk - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu baboon walk - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu

baboon walk

Blijf op de hoogte en volg Fleur en iris

18 Oktober 2012 | Namibië, Gobabis

er zijn weer veel dingen gebeurd hier zijn een aantal verhalen.

15/10/'12 We moesten om 6 uur 's ochtends klaar staan voor een fance patrol. Met zonsopgang in de achterbak van een truck over de savanne racen echt geweldig! Ook mocht ik voor het eerst de hokkenen in, ben naar de cheetha geweest en naar de wilddog en de pup. Als klap op de vuurpijl mocht ik mee met outside feeding. We hebben allemaal ingewanden verzameld en zijn weer in de truck gestapt, richting de leeuwen luipaarden en wild dogs.  

16/10/'12   Watehole gemaakt! Zwaar werk in de hitte hier maar geeft voldoening om het af te zien. Het is een waterhole voor de 4 cheetha's die net gered zijn. Maar ik kan je één ding vertellen sement mixen met de hand is echt geen grapje.  

17/10/'12   Lapa night. Echt briljant. Het is onze feestavond, de avond voor er mensen weggaan. We hadden een talentshow. En iedere groep moest 2 acts opvoeren. Wij hadden een tekst gemaakt op een rap en we hadden een andere act, maar dat ging niet door. Dus uiteindelijk heb ik met iemand een stukje gedaan. Zij las een tekst van harnas voor en ik vertolkte dat dan in gebarentaal. Onze mennerger vond dat zo mooi dat het opgenomen is en misschien gebruikt gaat worden. Daarna zijn we naar het kampvuur gegaan en heeft Leo onder de prachtige sterrenhemel op zijn gitaar gespeeld.  

18/10/'12   Er zijn veel baboons hier at Harnas. Van baby tot volgroeiden. Het verhaal achter de baboons is als volgt. Ze leven normaal in grote groepen, in rangen. De leider is de grootste en de sterkste en heeft een 7 keer meer kracht dan een volwasse man. Ze vechten onderling voor de andere rangen. We hebben op het moment 5 baboons in een hok waar je ook in mag. Het zijn vrij jonge baboons en nog niet volledig volgroeit. Voor je echter in de hok gaat moet je heel erg binden met ze. Je moet ze leren kennen. Als je denkt dat je er klaar voor bent ga je naar binnen, en moet je vervolgens je rang uitvechten. De leider(Elvis) gaat je proberen te bijten om te kijken in welke rang je hoort. Dan kan je 2 dingen doen. Je laten bijten zodat hij weet dat hij de baas over je is, of "terug bijten" om te zeggen dat jij de baas bent.   Vandag was het zover voor mij.  Ik ben met ze gaan wandelen. Elvis heeft me geprobeert te bijten maar ik heb hem van me afgeslagen en hij respecteerd me nu(ongeveer). De baboons vinden meisjes maar niks, dat merk je heel erg want bijna elk meisje heeft een bijtmark met een grote blauwe plek op zich. Maar ondanks hun 'why of getting to know you', zijn ze echt geweldig. Met de wandeling zitten ze op je schouder en houden ze zicht vast aan je haar, want ze zijn op onbekent terein dus heel bang en nemen jou in vertrouwen dat jij ze de weg wijst. Het was Amazing!

Ik zal het hierbij laten er volgt vast snel wat meer

Kus fleur

  • 22 Oktober 2012 - 22:42

    Eileen:

    Heee chick! Wat een gave verhalen! Moet echt een cultureshock zijn geweest! Vet dat je het nu al zo leuk hebt en lieve mensen om je heen hebt! Ik blijf je sws volgen!
    Dikke x

  • 24 Oktober 2012 - 14:17

    Fleur En Iris :

    Heee,
    jaa was best een shock maar hoe is het daar?? Zie alllemaal gave foto's voorbij komen:)

    Geniet!
    Kus

  • 27 Oktober 2012 - 14:34

    Carlijn:

    wow Fleur ! Wat een verhaal weer ! Ook dat jij moest laten zien welke plek jij in de rang hebt. Best nog wel spannend lijkt me dat. Ik ben echt jaloers op jouw ervaringen ! Geniet ervan :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur en iris

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 7584

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 18 Juni 2013

into the rice fields

10 Oktober 2012 - 23 November 2012

een wild avontuur

Landen bezocht: