the next step - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu the next step - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu

the next step

Blijf op de hoogte en volg Fleur en iris

23 November 2012 | Namibië, Gobabis

Mijn laatste update uit Namibia

16/11/'12   Gister aangekomen in het donker dus dan is het altijd een verrassing hoe het eruit zien in de ochtend. Het was echt super, jenkan kilometes ver kijken, met aan de horizon achtig gebied. Savanne achtig maar veel groener dan in gobabis, de plek waar ik eerder was.

Een safari gedaan, veel hert achtige gezien, van groot tot kein. En voor het eerst in 5 weken een middag niks, bij het zwembad gelegen en met iedereen gekletst.   Weer een heerlijk diner gehad en daarna naar de waterhole gekeken dat 's nachts verlicht is. We hebben veel zebra's gezien en oarix een hele grote hert achtige met recht gewei.

17/11/'12   Ochtend duik genomen, heelijk! Daarna farmwork, dat was zwaar, we hebben veel steden vershouwd op een truck en er weer vanaf, en met houtspinters geschept. het is niet heel zwaar maar in 35-40 graden is het niet grappig meer, puff ader gevonden en berty heeft het gevangen, het was spuer vet om de slagtamden te zien waar het vegif van af droop. Het is met de cape cobra de meeste gevaarlijke slangen in afrika. daarna weer lekker in het zwembad gedoken, en straks vertrekken we naar de national park etosha om daar op safari te gaan en daar te kamperen.

Lang rond gereden en veel gespot! Een neushorn, olifant, giraffes. Toen het bijna donker was de tenten opgezet, toen bleek dat 1 incomlpeet was en maar half opgezet kon worden. We gaan nu met 6 personen in een 4 pers tent liggen en 3 in de auto.   Daarna geBBQed, heerlijk we hadden ook bezoem van de jakhalzen, die neel dicht bijkwamen omdat we botten van het vlees hadden. Echt net honden.

Nog naar de verlichte waterhole gegaan, daar hebben we tot ons geluk een drinende giraffe gezien, zo mooi hoe ze met hun  benen wijd gaan om bij eht water te kunnen, er waren ook een paar neushorns.

18/11/'12   Verschikkelijke nacht gehad,  het waaide en stormde zo hard dat de tent steeds op ons viel, en met zoveel in een te kleine tent op steen achtig grond, echt afrika.   Voor een morning drive gegaan, tot ons geluk hebben we een hyeena gezien en nog geen 200 meter waren 6 leeuwen dien op de weg naast onze open auto kwamen liggen.

De hele dag rond gereden en veel gezien, toen we terug waren in onze lodge kwam berty ons een dikke schorpion showen die hij de dag ervoor gevangnen had, en  og geen 10 min later kwam hij voorbij rennen. Toe hij teurg kwam har hij een zebra slang in zijn handen, die had hij dicht bij het zwembad gevonden, hij kan 4 meter spitten, en zijn vergif is doodlijk, sinds ik hier ben heb ik een goed lesje over slangen.

Daarna lekker gek gedaan en met een paar mensen met kleren en al in het zwembad gesprongen.

Nu heel veel adrenaline in mij lijf, haalde net een boekje uit mijn rugzak, en opende het, zat er een schorpioentje in, kleiner dan dat die gast ons liet zien, maar het geen zin meer om in mijn tas te graven...

19/11/'12   Veel farmwork gedaan, in de ochtend geverfd, zit nu helemaal onder de olieverf, dus dat moet nu slijten. En in de middag waterhole voor luipaarden gemaakt, waar op nog geen 20 meter 5 wilde cheetha's aan het toekijken waren. Onder de stenen weer een schorpioen gevonden, het stikt hier van die beesten.

20/11/'12   Voor de laatste keer farmwork! Weer geschrilderd. We hebben de palen van de rinho enclosure grijzing geschrilderd, omdat ze dat zien als zwart en eht dat niet zullen aanvallen om te ontsnappen, maar de enclosure is zoo facking groot dat je daar wel even mee bezig bent. In de middag begon et te plezen en zijn we met de auto naar een dichtbij zijnde lodge gereden en heeft iedereen door mij uitgevonden drankje gedronken, hot chocolates met amarula, dat is een soort bailys achtig drankje.

21/11/'12   Alweer mijn laatste dag hier:( bij het ontbijt kwam jaco binnen met een yellowbilled hornbill (zazoo van lionking) die sterkt verzwakt is, ik heb hem samen met jaco want water gegeven via een spuit en wat gevoerd.    we hebben in de ochtend een bushwalk gedaan van een paar uur, dat was heel leuk want jacco onze begeleider hier, weetnheel veel van alle dieren en bomen, dus het was een leuk bio lesje.

Net gepakt en voor de 2de keer een schorpioen tussen mijn kleren gevonden, het houd maad niet op met die beesten, hoopelijk neem ik niet perongelijk een mee naar huis...

Wilde Cheetha's gevoerd:) het vlees was aan een boomstronk vastgebonden, en de cheethas waren in een hok, toen ze released werden kwamen ze op volle snelhied op het vlees afgerent. Echt super mooi gezicht!

Daarna mocht ik in de open safaricar rijden, links rijdend berg op, echt super vette ervaring   En als kers op de taart zijn we op die berg de zonsondergang gaat bekijken, the sunset un Namibia is like a volcano just errupted. Met jaco al pratend over hoe mooi het leven is. En daarna een overheerlijk diner.

22/11/'12   Terug reis van een paar uur gehad, aangekomen in windhoek, in de middag geshopt en in de avond naar het beste restaurant geweest. Joe's beer house, echt zo lekker! Ik heb orix gegeten, een stuk mals vlees lekker rood. Dat was het beste wat ik in Namibie gehad heb. Verder had ik al een paar keer kudo, en springbok gegeten. Je had inhet restaurant ook de keuze uit crocodil en zebra. Zeer bijzonder. Morgen de terugreis naar het koude nederland. Zie er echt niet naar uit.