de eerste indruk - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu de eerste indruk - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu

de eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Fleur en iris

15 Oktober 2012 | Namibië, Gobabis

een kleine eerste indruk. ik spring een beetje van de hak op de tak omdat er zoo veel is gebeurd in een korte tijd, dat ik een paar dingen heb uitgekozen.

12/10/'12   In namibie, je bent meteen ergens anders. Een hele andere wereld. De reis is goed velopen. Zelfs is mijn baggage ook aangekomen, wat meestal niet het geval is na het verbaasde gezicht van de buschaufeur dat ik daadwerlijk ook een rugzak bij me had.  
Meteen al een paar andere harnas gangers ontmoet, een paar die net terugkwamen(oldies) en een paar die nu ook gaan(newbies), de oldies hebben wat verhalen veteld.  
Op het hoofdkantoor in windhoek hebben we een geweldige speach gekregen van een oude man die al vanaf het begin bij harnas werkt. Hij zei, "Ben je blij met wie je nu bent? Dit is de kans om het te veranderen. Te ontdekken wie je echt bent. de dieren die voelen je aan ze weten meteen wie je bent. laat alles los en ga jezelf opnieuw uitvinden. Laat al je vewachtingen gaan, harnas is voor iedereen anders. Het gaat om de band die je opbouwt met de dieren. Geen groepsdruk gewoon jezelf zijn, de dieren hebben je toch wel door. " het was heel inspirerend.  
Namibie is een echt vlees land. Wat typische is uit dit land en echt overheerlijk is biltong, het is mals gedroogd vlees met allemaal verschillende smaaken. Op de heenweg wat ingeslagen want helaas vekopen ze het niet in harnas.  
De eerste indruk is al geweldig. Je komt echt in the middle of nowhere aan waar een paar houten cabins zijn. Ik slaap met 3 andere, een zweedse en twee duitsers. We moesten als "newbies" een kampvuur maken, dus je gaat meteen met een bijl aan de slag, opzich niet erg maar met 38,5 graad, it's pretty damn hot. Op het moment ben ik aan het genieten van de lion roar. De leeuwen zitten zo' n 500 m van je af maar het klinkt alsof ze naast je staan.

  13/10/'12 Bij de farm geweest, the place to be. Alle dieren zijn hier, het bestaat uit hokken waar de besten zitten en eengroot grasveld waar ook veel beesten los rondlopen, nzoalss schildpadden ganzen, een veulen en the mongoos, dat zijn kleine beestjes die tussen een rat eneen eenkhorn inzitten. Het leukste wat ik tot nu toe gezien heb is een baby wild dog, Jaboo, die gezelschap heeft van een puppy, Tara.  
Het project werkt met 4 groepen. The owls, the snoobabs, the crocs en de houndogs.Alle "newbies" worden de 2de dag ingedeeld in een groep. Ik ben in gedeeld in de snoobabs, Dit betekend dat ik de de meerkats(timon van timon en poemba), the puppy and the wild dog, the baboons, the cats enz ga verzorgen. We ziten nu in een groep van 15, het zijn echt super leuke mensen je stapt echt een kleine familie in. Ik heb met the foodprep meegelopen, en de beesten eten gegeven. Een van de oudere baboons heeft al een hand vol haar uit mijn hoofd getrokken, hoopelijk wordt dat geen gewoonte want dan ben ik kaal, by the time I'll be back...

14/10/'12   We hebben een king cobra gedood. Een volonteer heeft hem gevonden in de wc. De soort is een van de gevaarlijkste soorten, vooral omdat het nog een kleintje is. De kleintjes kunnen hun gif niet controleren dus spuiten alles altijd in. Het gif zorgt ervoor dat je spierenontspannen dus je hart en je longen stoppen. Dus je dan wel raden wat er gebeurt...

ik laat het hier bij voor dit keer, de volgende keer zal ik proberen foto's te plaatsen.


kus fleur

  • 16 Oktober 2012 - 08:26

    Pieter:

    Hoi Fleur,

    Dat klinkt helemaal goed! zowel sociaal als de beestenboel.
    Ik hoorde dat je niet kon pinnen op de airport. Mischien moet je even wat regelen met Harnas. Ik kan bijvoorbeeld geld naar hun overmaken wat zij dan in Nab dollars aan jou geven? Laat maar even weten.
    Heb je voldoende internet om te skypen daar? Lijkt ons leuk je te zien - ook als je half kaal bent :-) Geloof dat mam dat skypen op zondag wil doen.

    Ik hoor het wel,

    XXX, Pieter

  • 16 Oktober 2012 - 10:54

    Julie:

    Klinkt goed Fleur!!
    Meteen lekker de wildernis in hoor ik :)
    Ook belangrijk dat er andere leuke vrijwilligers rondlopen.
    Ook al die verschillende beesten die je moet verzorgen klinkt leuk.
    Geniet ervan!
    xx Julie

  • 18 Oktober 2012 - 13:39

    Eus:

    Hi Fleur klinkt heel mooi daar. Spannend hoor zo'n cobraatje. Maar die dieren zul je wel geweldig vinden. waar is de farm? In the middle of no where? geniet! Eus

  • 27 Oktober 2012 - 14:32

    Carlijn:

    Klinkt goed Fleur ! Ik ga snel mijn leeswerk inhalen door je andere blogs te lezen. Haha <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur en iris

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 7589

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 18 Juni 2013

into the rice fields

10 Oktober 2012 - 23 November 2012

een wild avontuur

Landen bezocht: