saigon en de mekong delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Fleur en iris - WaarBenJij.nu saigon en de mekong delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Fleur en iris - WaarBenJij.nu

saigon en de mekong delta

Blijf op de hoogte en volg Fleur en iris

06 Februari 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

We zijn inmiddels bijna drie weken op pad en we hebben weer heel wat gezien. Vanuit Koh Samet zijn we weer terug gegaan naar Bangkok. Daar hebben we drie nachten doorgebracht. We hebben the Grand Palace bezocht en die avond in een typisch Thais restaurantje gegeten waar we twee oudere mensen hebben ontmoet die dol enthousiast waren over Zuidoost Azië, en ons nog wat tips hebben gegeven, zoals waar we heerlijke massages konden krijgen, en inderdaad dat was zeer de moeite waard. Verder hebben we op het dakterras van ons hostel, wat een prachtig uitzicht had, veel gezeten, en Khao San Road, 'shopping heaven', mocht natuurlijk ook niet ontbreken.

Toen hebben we een vlucht genomen naar Saigon (Ho Chi Minh Stad) naar fleurs oom, Marc, Lily(13 jaar) en Kim (15 jaar). Hier hebben we ongeveer een week doorgebracht. Saigon is erg mooi, heel groen, en het wemelt er natuurlijk van de scooters. Dus wij zijn ook met veel met de scootertaxi de stad in gegaan, naar markten, schilderen in het park, ijskoffie drinken bij ons stamcafé, wat toeristische dingen en we hebben het oorlogs museum bezocht wat een behoorlijke indruk op ons heeft achtergelaten. Ook hebben we veel tijd doorgebracht met Lily en Kim, koken, naar het zwembad en filmavondjes. Ook zijn we nog uiteten geweest in een BBQ restaurant, echt briljant. Je hebt je eigen BBQ in het midden van de tafel, en met rijstpapier maak je een soort tortillas met noedels en vlees en groentes, heerlijk! Het is een populaire plek, vooral onder de locals, dus het was stampvol, en omdat TET eraan komt (Chinees nieuwjaar) was het een groot feest, we kregen zelfs 6000 Dong cadeau. Echt even heerlijk bijkomen!

Maandag zijn we op een tweedaagse trip naar de Mekong delta gegaan, wat erg leuk was! We waren allebei nog nooit met een georganiseerde trip meegegaan dus na twee dagen van een strak porgramma en achter een tour guide aanlopen ben je er ook wel weer klaar mee. Het grote voordeel is wel dat we hele leuke mensen hebben ontmoet! En we hebben veel mooie plekjes gezien, live folk muziek geluisterd, naar een van de grootste floating markets van de delta geweest, wat echt een grote chaos was, fruitplantages gezien en 's avond lekker cocktails gedronken en het straat leven geobserveerd. We gingen v
Voornamelijk om met twee aussies en een duitster, met wie we de Mekong rivier in zijn gesprongen. Daar kregen we nog heel wat bekijks mee, het is het einde van een hele lange rivier die door China, Myanmar, Laos, Thailand, Cambodja en Vietnam gaat, dus schoon zal het water niet geweest zijn.   Met

Fleur gaat het weer een stuk beter, deze week heeft haar heel goed gedaaan, even rust en een thuis bij haar oom. Tijdens TET, het grote nieuwjaarsfeest, gaan we richting het kitesurf pardijs Mui Ne dus we zijn benieuwd wat dat ons zal brengen!

• 06 Februari 2013 - 11:16

Opa Schrage:

Hallo Iris en Fleur, zo te horen vermaken jullie je heel erg goed en hebben jullie in die paar weken toch al wel heel veel gezien . Heel erg leuk hoor. !!! Ben zelf ook redelijk vaak in Singapore etc geweest en vond het ook altijd heel erg leuk en gezellig om in die kleine knijpjes te eten waar ook alle lokele mensen klomen eten , want daar is het meestal goed en lekker. Maar als er geen mensen zitten kan je beter naar een volgend adres gaan. In ieder ga zo door en van ons heel hartelijke groetjes uit het natte ( en kille ) Nederland , Opa

• 06 Februari 2013 - 11:25

Julie:

Hee Iris en Fleur,
    Klink echt super. Ben behoorlijk jaloers op jullie.
    Vooral het BBQen en de floating markets klinken echt gaaf. En fijn dat jullie ook andere backpackers hebben ontmoet. Ook niet onbelangrijk. Alvast veel plezier met TET!
    Liefs, Julie

• 07 Februari 2013 - 00:20

RIK VAN DOMMELE:

hoi meiden,
    fijn te horen dat jullie je goed vermaken.
    En dat Fleur de smaak van het reizen al weer wat meer te pakken krijgt.
    Hier is het nacht en winters (8 cm sneeuw gevallen), ik ga zo naar bed.
    Tjuus, papa

• 15 Februari 2013 - 22:18

Groetjes Uit Brabant!!!!:

Hallo Fleur en Iris !!!!

Wij zijn ondertussen alweer geacclimatiseerd. Brrrrr even wennen 13 uur vliegen, 6 uur tijdverschil en 30 graden kouder!!!!!!
    We hebben hier in het zuiden van het land een heerlijk carnavalsweekeind gehad, en zijn zeker benieuwd naar jullie Tet ervaring, of dat een beetje lijkt op carnaval???

Leuk om jullie op deze leuke site toch nog een beetje te kunnen volgen, geniet er nog maar!!!
    Bedankt voor jullie ontmoeting, en de groetjes van die brabanders...

• 17 Februari 2013 - 23:49

PAPA:

hoi meiden,
    ik lees dit bericht weer eens terug en ben natuurlijk benieuwd wat er de afgelopen weken zoal gebeurd is.
    Vaak vraag ik me af ''hoe zou het toch met Iris en Fleur zijn''?''
    Ik denk vaak aan het avontuurlijke leven dat jullie al zo jong moegen meemaken. Jullie boffen maar.