laatste dagen in gobabis - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu laatste dagen in gobabis - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu

laatste dagen in gobabis

Blijf op de hoogte en volg Fleur en iris

21 November 2012 | Namibië, Gobabis

9/11/'12   Weer een sleepout met de cheetha athino gehad, that's the best! Hij was weer helemaal blij, de halve nacht bij mij gelegen, eerst met zijn kop in mijn nek en vervolgens opnmijn hoofd, ben ook een keer wakker geworden dat hij me in mijn gezicht aan het likken was met zijn ruwe tong. En maar blijven spinnen, 24/7 een hard soort snurk naast je oor, het was qeer fantastisch.  

Een baby baboon is aangekomen. Ik weet het verhaal erachter nog niet maar ik heb haar een naam gegeven:) rosie, de andere baby baboons heten ronnie en rica dus het past goed in het straatje. Echt super vet dat ik een beest hier een naam gegeven heb! En heb heb voor een tijd vastgehouden en geprobeert te kalmeren want het beest was echt terrefied of everything.  

De hyeena waar we een echo van gemaakt hebben, hebben we vandaag vrijgelaten en ik mocht er bij zijn! Eerst hebben we hem moeten vangen in een kooi, vervolgens moesten we tijdens de auto rit op de kooi zitten om ervoor te zorgen dat de kooi niet van de auto af kon glijden, toch een best raar idee dat je onde je kont een grommende hyeena hebt zitten. We hebben hem vrijgelaten in de life line en het moment dat we de kooi opende sprinte hij er vandoor. Echt een ones in a life time experiance  

10/11/'12   One crazy day,  vandaag was de trouwerij, maar het liep iets anders dan verwacht. In de ochtend heb ik een baby baboon walk gedaan met een hond en 3 baboons, ook de nieuwe rosie. Die heb ik de hele tijd vast gehouden als we aan het lopen waren want ze was nog steeds terrified. Het was echtsuper schattig. At one point lagen we allemaal te slapen op een meisje na.  

In de middag kregen we nieuwe newbies in onze groep in gedeeld. En ik heb ze een rondleiding gegeven. Toen we bij de wild dog en de pup waren(dat is een 15 min loop van de farm) brak de hell los. Ik heb nog nooit zo hard donder gehoord en de bliksem was erg spectaculair. Het goot van de regen en binnen een minuut was zelfs je ondergoed doorweekt. We moesten wel teruglopen, maar over een soort weiland met een dode boom is niet heel erg safe.  

Toen ik teurg was en iedereen aan het schuilen was kwamen ik en abi, een andere vrijwilliger in actie. De muizen waren bezig met verdrinken en de baby struisvogels zouden het ook niet hebben gered als we ze niet naar binnen gebracht hadden. Na deze reddings acties waren we zoo nat dat we maar in het zwembad gedoken zijn met kleren en al want het water was nog lekker warm. Ondertussen had de trouwerij allang plaats moeten vinden. Dus wij zijn naar dana gegaan om haar gerust te stellen. Uiteindelijk heeft het toch plaats gevonden, het was ongeveer droog maar het waaide nog wel heel hard. Het was een mooie dienst, wel gek dat om de zoveel minuten een baboon aan de jurk van de bruid omhoog begint te kruipen er honden omheen liggen en je de lion roar in de verte hoort. Nar de trouwerij gingen we terug naar de villige om te bbqen maar we moesten eerst nog op muizen jacht want een andere kooi was omgevallen en de muizen ontsnapt. Daarna heb ik voor de 5de keer sinds ik hier ben(elke zaterdag) gebbqed, want niemand kan dat hier, en daarna rond het kampvuur gezeten, het was een crazy day!  

12/11/'12   Research gehad! Eindelijk, naar de life line gegaan om pride(een cheetha) and her cups te zoeken, het we hebben ze gevonden! Ze hadden net een kill gepleegd, een bigg ass impala, dus waren daarvan aan het smullen. Pride is een cheetha dat met de fles is groot gebracht en nu haar cups heeft en haar eigen kills pleegd, maar je kan haar nogsteeds knuffelen. Ze kwam naar ons toe en dronk uit onze waterflessen, de cups zijn wat schuw dus je kan ze niet aanraken maar was amazing om ze van zo dichtbij te zien eten.  

Op mijn lieve ronnie rica en rosie gepast. Rosie is nog niet gewent aan menesen dus heel schuw, maar het is echt een schatje, haar poot moet misschien geamputeerd worden dus ik ga hopen op het beste.

  13/11/12   Laatste keer outside feeding geweest lekker rondscheuren in de trucks, we zitten alijd op de dak,wind in je haren, het koelste moment van de dag. Alle dieren vaarwel gezegt, missy joe, de luipaard voor de laatste keer geknuffel  

14/11/'12   Sleep out met de linxen gehad, met kasper en gabriel, ze lagen alle vier bij mij, dat was heel schattig maar ze hebben me helemaal ondegepist, en dat word halverwege de nacht heel koud. Wel een geweldige sterrenhemel!  

Wish day! De laatste dag hier mag je kiezen wat je wil doen de hele dag, ik hen eerst tour gedaan met johan, je gaan met toeristen langs de leeuwen luipaarden cheethas linxen en wild dogs in de buitenhokken. Lekke hompen vlees en ingewanden over de hekken gooien en zien hoe ze springen om net te vangen, incredible.  

In de middag een baboon walk gedaan, zoals altijd geweldig.   Daarna afacheid genomen van al mijn lieve dieren, ik ga de baby baboons het meeste missen, dat zijn echt mijn schatjes geworden.  

Zelfs het te dikke varken Herriet was voor me opgestaan(heb haar nog nooit staant. gezien tot nu) en kwam al oinkend op me af om geaait te worden.   Iedereen  die gaat gaat de avond voor vertrek naar de leeuwen voor een roar, maar het regende en onweerde zo hard dat de leeuwen toch jiet zouden brullen. Wel weer een geweldige lapa night gehad, we hebben een dicht gemaak voor onze mama en papa hier. En we hadde  de gezichte van zeuitgeprint en als maskers voor onze gezicht gehouden. Gelukkig was het halverwege de avond droog en konden we een kampvuur maken! Ik mariann en gabriel hebben zelfs rond het vuur geslapen lekker onder de akrikaanse sterren.

  15/11/'12   Om half 6 opgestaan om toch nog een lion roar te doen. De leeuwen hadden er net heel veel zin in maar 1 leeuw heeft wat van zich laten horen. Het was super, met herman, mijn papa, die een briljant verhaal ophing over het najagen van dromen.  

Afscheid nemen van alle mensen en dieren was zwaar, ik zal dit nooit meer vergeten.  

nu in de auto opweg naar ethosha, het is een stuk land van 24000 hertare, er is veel game, en een luipaard, binnenkort worden er neushorns en luiparden vrijglaten. volgende prject ik ben benieuwt!  

Aangekomen in een 3 star lodge, met 3 gangen diner. Dit is echt vakantie! Een weekje genieten van luxe. Zoo heerlijk om in een bed te liggen, na 2 nachten op de grond...

  • 22 November 2012 - 17:16

    Eus:

    Wat een geweldig verhaal fleurine, vilgens mij kun je helemaal niet meer wennen hier zonder al die sleep maatjes die je vlooien en aan je knagen.
    Geniet van je laatste dagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur en iris

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 7564

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 18 Juni 2013

into the rice fields

10 Oktober 2012 - 23 November 2012

een wild avontuur

Landen bezocht: