Van alles en nog wat - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat

Blijf op de hoogte en volg Fleur en iris

09 November 2012 | Namibië, Gobabis

29/10/'12 Sleep out met Tara en Jabu gahd, de pup en de wild dog. De wild dog heeft de hele nacht bij mij geslapen, nadat ze in alles wat ik meegebracht had(slaapzak en matje enzo) gebeten had.  

We hebben baby linxen!! Er zijn 3 linxen bijelkaar, 2 vrouwtjes en 1 mannetje. Een van de vrouwtjes heeft kleintjes gekregen, maar de vorige keer heeft het mannetje de kleintjes dood gebeten. Dus we moesten zorgen dat het mannetje niet in de buurt kwam van de kleintjes, tot er een nood hok gebouwd was waar ze met moeders in konden. We stonden daar met stokken in de gloeiende zon, de andere uit de buurt te houden. De kleintjes zijn zo schatig, zo groot als je hand ongeveer.  

Nog een baboon walk gedaan, dat blijft echt amazing, de baboons zijn zo afhankelijk van je als ze uit hun hok zijn, dus ze zitten op je en spelen met je, samen vruchten plukken, een zeer geslaagde wandeling!  

31/10/'12   Not my lucky day. Eerst een merkat bite in mijn duim, die beesten hebbenhele scherpen teanden, het gaat meteen door je vel. En nu ook de eerste serieuze baboon bite op mijn been, flinke blauwe plek met tandadrukken erin. De baboon bite kwam doordat ik een korte broek aan had met wat knopen, en een van de 3 baboons vond dat zeer intersant, dus begon er aan te trekken. Na de eerste scheur in mijn broek en een knoop eraf vonden de andere 2 het ineens ook interesant dus ze gingen voor een andere knoop. Die kwam alleen niet zo makkelijk van de broek af. Dus ze werden flink boos. En een heeft h ard gebeten. Toen brak de hell los. Allemaal scheeuwen en krijsen. Gelukkig was leo er om me te beschermeren, want ze zijn bang voor jongens en helaas niet voor meisjes. Maar mijn eerste baboon bite in 3 weken is een hele prestatie voor hier  

3/11/'12   Wat "normale" dagen achter de rug, veel foodprep, dat betekend, de beesten in je team eten klaarmaken, eten geven, hokken schoonmaken, en de beesten opserveren. De grootste veranderingen zijn, dat er heel veel mesen weg zijn gegaan, 27. En er zijn nu weer 23 onbekende bijgekomen. En ik ben team leader geworden. Het is een eer hier om gevraagd te worden als team leader. Je begleid je team,  dat zijn ongeveeer 13 man. Je verdeerd de taken onderling, en je bent de eind verantwoordelijke. Het is prima om  te doen, na 3 weken hier is een kleine verandring ook wel leuk.  

Net veel tijd met ronnie en rica doortebracht, dit zijn de baboons van 2 en 3 maanden oud, het is echt vermoeiend werk omdat ze de heletijd willen spelen en weglopen, maar het zijn echt zulke cute faces!!  

Net gehoord dat onze 2 baby linxen waarschijnlijk zijn opgegeten door de moeder. Giste hebben we ook al 5 baby vossen verloren door de vader die ze dood gebeten heeft en deels opgegeten. Zo gek hoe de natuur soms te werk gaat. Er zijn een aantal redenen waarom ze het doen, door stress, door hitte, door rang, of doordat ze weten dat ze ziek zijn. Het is hoogst waarschijnlijk de hitte en de stress dat ze dood zijn gegaan.  

4/11/'12   Vandaag de newbies getraint, dat is echt een hard job. Ik was echt dood nog voor lunch. Ze moete lerwn wat voor ete onze beeaten krijgen en op wat voor wijze het geprepareerd word, en waar alles ligt en dat soort dingen, maar wat je normaal met 5 mensen doen moesten we nu met zijn tweeën doen.  

Wel weet naar de kerk geweest, dit keer waren er kinderen van buitn af die voor ons zonden en dansten zoo schatig, kleine meisjes in roze t-shirts al zingend, deed me zoo herrinneren aan vroeger op school.  

5/11/'12   Mijn kleding is redesigned. Mijn short is nog net iets korter en mijn t-shirt is een navel shirt geworden, dankzij my lovely baboons. Heb een baboon walk van 3 uur gehad met  2 baboons en 2 andere meisjes. Helaas waren deze meisjes allebij duitstalig en konden geen engels, en ze haten baboons, en baboons voelen dat aan dus beten er flink op los. Bij mij hebben ze alleen mijn kleding aan gepast en me van top tot teen "ontvlooid" dat is echt een geweldige ervaring als een baboon zich in alle hoeken en gaten probeert te wurmen om jou "schoon te maken". ze doen het alleen met mensen die ze vertrouwen dus het was een special moment!   De meest stupid farm work ever gedaan. We moesten land een zandweg de begroeing wegscheppen en op vegen en in een auto stoppen, je kijgt er wel armspieren van maar het is echt heel erg nutteloos werk. Wat wel weer leuk was, was dat johan mee was, dat is een van de mense die hier werken, ik spreek nederlands met hij, of nouja zuidafrikaans en nederlands. Ook mocht ik van hem in de auto rijden wat eigenlijk absoluut verboden is voor vrijwilligers.  

6/11/'12   Weer een baboon sleep outgehad met de 3 baboons. Het was weer geweldig. Ik had altijd wel een en soms alle drie, wat wel minder was, was dat ze allemaal op me geolast hebben dus halverwege de nacht was het zooo koud en nat...  

Wij slapen in de village dat is een 15 min wandeling van de beesten af, vandaag is op 30 meter van het pad een verse kill gevonden. Er waren een paar weken geleden 4 cheetha's onstapt en ze hebben ze nog steeds niet te pakken. Toch best creepy, dat ze nu in ht zelfde gebied leven waar jij ook loopt en wandelingen maakt.  

Briljante avond bij het kampvuur gehad. Dana en herman mijn mama en papa hier. Gaan zaterdag trouwen, dus morgen doen we een ladies night voor dana. We hebben net een lied gemaakt op - help I need sombody, help- echt geweldig met leo op zijn gitaar en lekker zingen, dat zijn de beste momenten hier! Ook gaan de jongens een striptise voor dana houden.  

7/11/'12   Best farmwork ever gehad. We moesten de waterhole van de 8 baboons schonmaken, met een baboon op je schouder een beetje vegen is zo erg nog niet, vooral daarna mochten we spelen met ze. Ben door 3 baboons tergelijkertijd ontvlooit.  

Er zijn 61 gnoes gearriveerd. We gaan ze los laten in de life line zodat de cheethas en de wild dogs erop kunnen jagen. Echt amazing om te zien hoe ze uit de vrachtwagen kwamen struikelen, zeer spectaculair.    

Lapa night was geslaagd, het lied was briljant en de striptise van de jongens hilarisch!  

8/11/'12 Hele speciale dag gehad. De dierenart was e weer en ik mocht met hem meelopen:) we hebben een echo op een hyeena uitgevoerd. Het is een wilde hyeena dat in een beren val gelopen is, dus een wond aan zijn voet heeft. Ze willen heb uitzetten in vergenoeg, een stuk land, maar de hyeena was misschien in verwachting en dan is het lastig op het beest uittezetten. Maar er waren geen babys dus dat was mooi. Verder hbben we een operatie op een hond gedaa, die had een gezwel bij zijn buik, dus hebbe  het weggesneden. Echt een super ervaring!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur en iris

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 7561

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 18 Juni 2013

into the rice fields

10 Oktober 2012 - 23 November 2012

een wild avontuur

Landen bezocht: