blommetjie - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu blommetjie - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu

blommetjie

Blijf op de hoogte en volg Fleur en iris

31 Oktober 2012 | Namibië, Gobabis

25/10/'12   Ik heb een aantel dagen terug de verantwoordelijkeheid gekregen blommetjie, dat is een springbok dat aangevallen is door een cheetha. Ze heeft een wond over haar rechterschouder en voorpoot. De springbok was groot gebracht met de fles door een van de werknemers hier dus ze doen er alles aan om haar in leven te houden. Ik moet haar verzorgen en elke dag een nieuw verband om doen en het desinfecteren. Het is zowel fysiek als mentaal zwaar werk, want je moet haar veel pijn doen om het te verzorgen. En je moet haar in een soort staande houdgreep houden, maar het blijft een goeie oefening als ik dierenarts wil worden.

26/10/'12   Newbies arrived, na een zwaar afscheid van de mensen die zijn weg gegaan. Het is echt wonderbaarlijk hoe snel je met iemand bind, als je in het zelfde schuitje zit. Harnas gaat niet alleen om de dieren,  het is de combinatie van mens, dier en natuur dat deze plek zo bijzonder maakt. Een spreuk van hier is, " you are the argitect of you're own life". Je creeërd je leven door stap voor stap jezelf beter te leren kennen en op je eigen manier beslissingen te nemen.

27/10/'12   Mijn springbok, blommetjie dood gevonden vanochtend, echt een verschikkelijk aanzicht. Ik was gebroken. Het is wonderbaarlijk hoe snel je met een dier bind. Lang met herman, mijn "papa" gepraat hierover. Het hoort erbij als je beesten verzorgd die heel ziek zijn maar het blijft een kut gevoel. Vanmiddag is de begrafenis.

Heb paard gereden, heerlijk om het gebied te verkennen, en je af te leiden. we hebben ook een tijd gegalopeerd, de paarden gingen ondeling een wedstijd doen,  we gingen echt hard, het voelde echt als vliegen!!  Lekker kris kras door de natuur gestapt, en veel impala's en gnoe's gezien, zelfs een giraffe.

28/10/'12   Naar curch geweest:) geweldig de afrikaanse kinderen die dansen en zingen en spingen. De prister was oud maar geweldig, al gillend, in zuid-afikaans. Zuid-afrikaans is ongeveer nederlands dus je kan het goed verstaan. Het meest bijzonderste was dat een baby baboon lekker mee ging naar de kerk, en een beetje aan het rondlopen was. Hele bijzondere ervaring.
  29/10/'12 Sleep out met Tara en Jabu gahd, de pup en de wild dog. De wild dog heeft de hele nacht bij mij geslapen, nadat ze in alles wat ik meegebracht had(slaapzak en matje enzo) gebeten had.

We hebben baby linxen!! Er zijn 3 linxen bijelkaar, 2 vrouwtjes en 1 mannetje. Een van de vrouwtjes heeft kleintjes gekregen, maar de vorige keer heeft het mannetje de kleintjes dood gebeten. Dus we moesten zorgen dat het mannetje niet in de buurt kwam van de kleintjes, tot er een nood hok gebouwd was waar ze met moeders in konden. We stonden daar met stokken in de gloeiende zon, de andere uit de buurt te houden. De kleintjes zijn zo schatig, zo groot als je hand ongeveer.

Nog een baboon walk gedaan, dat blijft echt amazing, de baboons zijn zo afhankelijk van je als ze uit hun hok zijn, dus ze zitten op je en spelen met je, samen vruchten plukken, een zeer geslaagde wandeling!

• 31 Oktober 2012 - 18:26

Julie :

Wat maak je toch een hoop mee Fleur!
    Het klinkt af en toe heftig maar ook gewoon zo ontzettend leuk!
    Wie maakt nou dit soort dingen mee? Baboonwalk, paardrijden tussen de wilde dieren en slapen met de linxen.
    Heel vervelend dat dieren overlijden, maar het is goed om het alvast een keer ervaren te hebben.

Wat gaat de tijd toch snel, je bent al bijna halverwege.
    Ik kan alleen zeggen: Geniet, maar als ik dat zo hoor doe je dat al de hele tijd! ;)

Liefs!