sleep outs - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu sleep outs - Reisverslag uit Gobabis, Namibië van Fleur en iris - WaarBenJij.nu

sleep outs

Blijf op de hoogte en volg Fleur en iris

24 Oktober 2012 | Namibië, Gobabis

19/10/'12  sleep out gehad! Met de linxen. Echt geweldig, met een sleep out ga je in de hokken van de beesten liggen, je neemt een slaapzak en een matje mee en slaap je onder de sterrenhemel. We hebben met 4 linxen geslapen. 1 blinde, 1 mist een achter poot en 2 jongere. De gene zonder achtepoot heeft de hele nacht naast me gelegen. Het zijn echt net poezen.  

21/10/'12   Zeer interante ochtend gehad. Er was een probleem. We hebben hier in harnas 3 gebieden. De farm, de life line (de plek waar de dieren teruggebracht worden in het wild) en een gebied waar ze game hebben (ongevaarlijke beesten zoals zebra's, gnoes en impala's). In het gebied waar alleen maar game is waren plotseling veel lijken gevonden, dus we moesten zoeken naar de oorzaak. We zijn met alle vrijwilligers door het gebied gewandeld. Maar hiet zomaar we werden een voor een gedropt en moesten rechtdoornlopen en zorgen dat onze schaduw aan de rechter kant bleef. Je had een fles water bij je en verder niks. Je moest opzoek gaan naar botten of lijken en als je ze vond mee nemen naar de auto. Natuurlijk vond ik weer een lijk van een groot hert. Ik heb het voor 15 min achter me aan gesleept. Dat was echt zwaar in de hitte! En toen kwam ik andere tegen en konden het samen tillen. Er zijn veel lijken gevonden.  En toen we allemaal weer in een auto zaten kwamen met een lijk dat net dood was, wat bleek nou er waren 4 cheetha's ontsnapt. Dus we hebben  allemaal alleen voor meer dan een uur gelopen in een gebied waar 4 wilde cheetha's waren. Alle 54 ongedeerd teruggekomen.  

22/10/'12   Met athino geslapen! De cheetha, ech geweldig. Met z'n 4'en op de grond met een slaapzak geslapen. Athino was een deel van de nacht bij mij, met zijn snuit in mijn nek en zijn gigantische poot op mijn gezicht. Hij wou de hele nacht gekieteld worden, en op het moment dat ik weer in slaap viel en stopte, hief hij zijn poot op en legde het weer op mijn gezicht zodat ik weer wakker geschud werd. En onder die geweldige sterren hemel, briljant!   Ones in a life time opportunity gehad. De leeuwinnen moesten gedart worden, en kregen wat rabiusprikken en een micochip. En wij mochten mee de kooi in. Eerst heeft de dierenarts heb verdoofd en toen zijn we met z'n alle naar binnen gegaan om heb koel te houden enzo. Lap over zijn ogen en temperatuur blijven meten. Echt super gaaf om het mee te maken, vooral als je bedenkt dat ze dit maar eens per jaar doen dus I was lucky!!   Luipaarden zijn de meest gevaarlijke wilde beesten. Dat is de reden waarom we niet bij ze in de buurt mogen komen, al hebben ze wel 7 luipaarden op harnas. Een is echte heel lief, missy joe. En ik had vandaag het geluk dat ik haar door het hekwerk mocht aaien. Het zijn ook de meest zachte wilden beesten.  

23/10/'12   On tour geweest! Dat was een hele ervaring. Er is sinds afgelopen week een film crew hier, want ze zijn een duitse tv serie aan het maken. Ze gingen mee on tour en moesten shots maken van hoe wij het vlees het de ingewanden over de hekken van de wild dogs gooien. Verder moesten we 10 leeuwen, 4 luipaarden, 27 cheetha's en zo'n 36 wildogs voeren. Maar het liep niet helemaal goed. Bij 2 mannetjes leeuwen die we moesten voeren had een andere vrijwilliger het vlees niet goed gegooit, dus het belande niet over het hek maar ervoor, de leeuw heeft het vlees door het hek getrokken, en daarbij een groot gat het hek werk gemaakt. Als de leeuw wil kan hij makkelijk uitbreken, dus dat was even paniek. De leider, Johan had al een plan uitgewerkt, maar je kan niks beginen tegen en boze leeuw. Gelukkig kreeg hij zijn vlees te pakken en ging alles goed.  

24/10/'12   Sleep out met de 3 baboons gehad! Echt super. Baboons zijn heel erg bang voor het donker. Dus als je bij ze bent klampen ze zich aan je vast en komen ze bij je in je slaapzak ligen. We waren met drie man, maar de baboons hadden besloten om allemaal in mijn slaapzak te kruipen. Dus het was niet heel confortabel, maar echt een amazing experience

  • 27 Oktober 2012 - 14:37

    Carlijn:

    wow wat eng man met die loslopende cheeta's! wel fijn dat je dat van tevoren niet wist. ik zou dan echt doods- en doodsbang zijn. gelukkig ben je er ongedeerd uitgekomen !

    En dat slapen met die beesten... was dat niet gevaarlijk of waren die beesten niet zo "bijtgraag" in hun slaap? Echt diep respect voor jouw lef en zeker een ervaring of a lifetime erbij !
    En van die baboons... wat schattig !

  • 30 Oktober 2012 - 15:07

    Rosa Kerks:

    He hallo die Fleurine wat gaaf van jou om het onderste naar boven te halen.
    Het zijn dan wel wilde beesten,maar ik neem aan als jij dieren geneeskunde gaat doen,
    ook wel eens boze beesten mee zal maken, ook al zijn ze tam.
    Je kan dan ook getrapt of gebeten worden
    Ik vindt het geweldig MAAR wees allert.
    Ik blijf je volgen,groet van uit Helvoirt {de hulp van Bonma}

  • 30 Oktober 2012 - 15:45

    Fleur En Iris :

    Hee rosa,
    Wat leuk dat je me gevonden hebt op waarbenjij.nu!
    Het is echt een geweldige ervaring, en ik zou inderdaad graag dierenarts willen worden.

    Wat leuk dat je me blijft volgen hoe is het daar?
    Groetjes fleur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur en iris

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 7560

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 18 Juni 2013

into the rice fields

10 Oktober 2012 - 23 November 2012

een wild avontuur

Landen bezocht: